iFixit ، جوزف گالوین ، زباله های الکتریکی ، موتورولا ، اسمارت فون ها ، ایران موتورولا ، کمپانی موتورولا ، موتورولا 90 ساله

موتورولا 90 ساله شد Leave a comment

نگاهی اجمالی به موتورولا
موتورولا در سال ۱۹۲۸ درشیکاگو در گوشه‌ای از یک دفترکار کوچک فقط با پنج کارمند آغاز به کار کرد. شرکتی که با ایده‌های جوزف گلوین و فقط با ۵۶۵دلار گام‌های اول خود را برداشت و پس از چندسال به کمپانی موتورولا تبدیل شد.
اولین محصول این شرکت الیمنیتورهای باتری بودند. این روند تا جایی ادامه داشت که الیمینیتورها از رده خارج شوند و گلوین هدف بعدی خود را روی سیستم‌های رادیوی اتومبیل‌ها تنظیم کند. هدفی که نتیجه‌اش باید دریافت کننده ای می‌شد که روی اتومبیل‌های متفاوت پاسخگو باشد و قیمت مناسبی داشته باشد. این ایده به موفقیتی بزرگ تبدیل شد و موتورولا را به عنوان یک مدعی در رقابت‌های بیزینسی نگه داشت.
چندسال بعد، در ۱۹۸۳، موتورولا از نخستین تلفن همراه تجاری رونمایی کرد. این پیشرفت‌ها با ساخت Rzar flip phone و Motorola Droid bionic ادامه یافت.
 را بشناسیم  ifixit
و باز هم روال اولین بودن موتورولا با اعمال کردن قطعات OEM به iFixit ادامه دارد.
همانند موتورولا iFixit نیز شروع کوچکی داشت. هم اتاقی های  خوابگاه کایل وینس و لوک سولز در اتاقشان ایده‌های اولیه این شرکت را پایه‌گذاری کردند.
توسعه قطعات قابل جایگزینی برای بیزینس های مرتبط با تعمیرات در سراسر جهان از اقدامات iFixit است.
شاید بسیاری از شرکت‌های بزرگ‌نخواهند با iFixit کار کنند. اما موتورولا به عنوان نخستین تولید کننده عمده اسمارتفون در جهان با این شرکت همکاری خواهد کرد. شرکتی با سابقه درخشان و میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان.
سران iFixit اذعان دارند برای شرکت‌های تعمیراتی همانند آن‌ها، این همکاری نشان‌دهنده اهمیت وجودشان است و البته نشانگر اهمیت توسعه ادوات OEM برای تعمیرات غیروابسته.
آن‌ها معتقدند کارهای بزرگ، مسئولیت پذیری، ابداع و پایداری از ویژگی‌های  آن‌ها است و همواره از مهم ترین فاکتورهای توسعه و شراکت است. همچنین معتقدند موتورولا با به کار گیری چنین تکنولوژی‌هایی  در حال تسخیر مرزهایی بی پایان در آینده‌های دور است، آینده‌ای که تا چند دهه دیگر بر همگان روشن خواهد شد.
آینده درخشان به احتمال زیاد آنجا خواهد، که ادوات الکترونیکی مرتبط با موبایل‌ها در یک مارکت تعمیراتی حمایت شده از سوی تولید کننده به عمر خود پایان دهند.
فاجعه زباله های الکتریکی
به صورت فاجعه‌ای که امروز شاهد آن هستیم. حدود ۵۰ میلیون تن زباله الکترونیکی که ۶۰درصد آن‌ها مرتبط با اسمارت فون ها هستند، یک نگرانی بزرگ‌جهانی است. ایفیکس ایت می خواهد به این فرهنگ مصرف گرایانه به نفع مردم و محیط زیست پایان دهد.
شاید نتوان برای ادوات الکترونیکی عمری بی پایان ساخت؛ اما می توان عمرشان را طولانی تر کرد. موتورولا می خواهد دسترسی کاربران را به ادوات قابل تعمیر اسمارتفون ها ارتقا دهد تا مخاطب بتواند تعمیرات اولیه را انجام دهد و زباله های الکترونیکی کم تر شوند.
کاربران نمی توانند به تنهایی اسمارتفون ها را تعمیر کنند؛ اما جامعه ای از تعمیر کننده ها به صورت آنلاین و در مجامع محلی می تواند چنین نقشی را عهده‌دار  شود.
با مصوبه های منطقی و تصمیمات مدیریتی شایسته می توان تولید کننده و تعمیر کننده ها را مرتبط و مسئول نگاه داشت تا از وقوع مشکلات احتمالی پیشگیری شود.
مطمئنا موتورولا پیشگام چنین تمهیداتی به نفع کاربران است.
کاربران موتورولا به زودی می توانند برای تعمیر اسمارتفون های خود را مستقیما به موتورولا بفرستند یا با بهره گیری از پک های تعمیرات و راهنماهای آنلاین خودشان دست به کار شوند.
این رویه بدون شک انقلابی در تعمیرات اسمارتفون ها خواهد بود.
ترجمه شده توسط تیم خبری ایران موتورولا

دیدگاهتان را بنویسید