بررسی اجمالی Moto M Leave a comment

در این نوشته سعی داریم تا اطلاعاتی مفید و کوتاه درباره گوشی های موتورولا موتو ام در اختیار شما قرار دهیم. آنچه در ادامه می خوانید مختصری درباره ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این گوشی ها است.

Moto M گوشی ای با ظاهری زیبا است که سخت افزاری قوی دارد. هنگامی که این گوشی را خریداری می کنید در بسته بندی آن با لوازم ضروری داخل جعبه روبرو می شوید که شامل ، شارژر و کابل USB Type-C و یک عدد سوزن برای باز کردن درگاه سیم کارت درون جعبه موجود است.
 طراحی

Moto M زبان طراحی جدیدی ندارد و طراحی آن برای بیشتر کاربران آشناست. صفحه نمایش 5.5 اینچی حدود 73.1 درصد از فضای روبرو را در برگرفته است. در بالای صفحه نمایش دوربین دوم، حسگرها و خروجی صدای مخاطب قرار گرفته‌اند و هیچ چراغ نوتیفیکیشینی وجود ندارد. قسمت پایین صفحه نمایش تنها لوگوی Moto نقش بسته است. این گوشی بدنه‌ای کاملا فلزی دارد. فلز تراش خورده با گوشه‌هایی که باظرافت بالایی گرد شده‌اند ظاهری بسیار زیبا به گوشی داده‌اند. دوربین و فلاش CCT در یک قاب بیضی شکل قرار گرفته‌اند و در زیر آن‌ها حسگر اثر انگشت دایره‌ای جای گرفته است. قاب پشتی کاملا یک تکه است و برای حفظ قدرت آنتن دهی تنها از دو نوار باریک استفاده شده است.

کناره سمت راست کلیدهای تنظیم صدا و کلید پاور قرار گرفته‌اند. برای راحت‌تر تشخیص دادن کلید پاور از کلیدهای تنظیم صدا ، روی آن شیارهایی وجود دارد. در سمت چپ ، درگاه سیم کارت مشاهده می‌شود. این درگاه از نوع هیبریدی است و هم‌زمان نمی‌توانید دو سیم کارت و یک کارت حافظه را باهم در گوشی داشته باشید. کناره پایینی محل قرار گیری پورت USB Type-C و اسپیکر گوشی است. تنها اسپیکر گوشی در زیر حفره سمت راست قرار گرفته است. موتو ام با استفاده از پوشش نانو در برابر قطرات آب محافظت شده است. البته این بدان معنا نیست که گوشی را در آب فروببرید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی همانگونه که در سطور بالا نیز بدان اشاره شد 5.5 اینچی بوده و رزولوشن فول اچ دی و تراکم پیکسل 401 دارد. این صفحه نمایش با پوشش گوریلا گلس محافظت شده است اما بهتر است یک محافظ صفحه نمایش بخرید. میزان نور صفحه در بیشترین حالت حدود 425 نیتس است. این میزان روشنایی برای خواندن محتوای صفحه در هر شرایطی عالی است. صفحه نمایش تقریبا از هر زاویه‌ای خوب دیده می‌شود و تنها مورد میزان انعکاس نور در این صفحه است. رنگ‌ها در این صفحه نمایش از شدت مناسبی برخوردارند ضمن اینکه می‌توانید در قسمت تنظیمات حالت نمایش رنگ را روی Vibrant قرار دهید تا شدت رنگ‌ها بیشتر شود.

پردازنده و سیستم عامل

Moto M در دو نسخه با پردازنده‌های مختلف ارائه شده است. یکی با پردازنده 1.95 گیگاهرتزی Mediatek Helio P10 و دیگری با Mediatek Helio P15 که فرکانس 2.2 گیگاهرتز دارد. چیپ ست گرافیکی هر دو نسخه،  Mali-T860MP2 است. اجرای برنامه‌های متعدد به‌طور متوسط حدود 45 درصد از رم را اشغال می‌کند حدود 7.17 گیگابایت از 32 گیگابایت توسط سیستم عامل اشغال شده است. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید می‌توانید تا 256 گیگابایت کارت حافظه به گوشی اضافه کنید ضمن اینکه باقابلیت .OTG هم می‌توانید فلش و حافظه‌های خارجی را به آن متصل کنید البته اول باید یک تبدیل یو اس بی به Type-C بخرید چون این قطعه در جعبه وجود ندارد.

همان‌طور که گفتیم سنسور اثر انگشت در پشت گوشی قرار دارد. برای شناسایی انگشت بعد از ست کردن رمز، 12 بار انگشت مورد نظر را روی سنسور قرار دهید. حسگر اثر انگشت یک حسگر اکتیو است و برای باز کردن گوشی نیازی به فشردن هیچ کلیدی نیست و تنها کافی است انگشتتان را روی سنسور قرار دهید. سنسور اثر انگشت استفاده شده در این گوشی یکی از سریع‌ترین سنسورهای اثر انگشت است.

گوشی‌های موتورولا با اندروید خام و کمترین تغییرات ارائه می‌شوند. نسخه اندروید Moto M به‌صورت پیش فرض و در هنگام 6.0.1 است.

دوربین

دوربین اصلی موتو ام یک حسگر 16 مگاپیکسلی با دیافراگم 2 است این دوربین به سیستم تشخیص فاز و فوکوس خودکار مجهز است. چندین حالت عکاسی و فیلترهای متعددی برای استفاده در این منو موجود است و کاربر کنترل بیشتری روی عکاسی دارد.

دوربین دوم این گوشی،  8 مگاپیکسل است. این لنز می‌تواند تا زاویه 85 درجه را پوشش دهد. سایز پیکسل‌های این دوربین بزرگ‌تر از دوربین اصلی است.  ابزار beauty دو حالت دستی و اتوماتیک را برای کاربر مهیا می‌کند و می‌توانید به‌دلخواه میزان روتوش را کم و زیاد کنید. یک حالت Ultra HD هم برای دوربین دوم موجود است که عکس‌هایی با جزییات بیشتر برای شما می‌گیرد البته ابن قابلیت مخفی است و با زدن چرخ دنده بالای دوربین و تنظیمات بیشتر به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. دوربین قادر است فیلم‌هایی باکیفیت فول اچ دی با 30 فریم بر ثانیه بگیرد . فوکوس دوربین در هنگام فیلم برداری سرعت بالایی دارد اما طبیعی ست که به دلیل نداشتن OIS لرزش در فیلم‌ها مشاهده شود.

باتری

Moto M به یک باتری 3050 میلی آمپری لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض توسط کاربر مجهز است. قابلیت شارژ سریع برای این گوشی در نظر گرفته شده است و می‌توانید در مدت زمان 1 ساعت و نیم آن را شارژ کامل کنید. برای بهینه سازی باتری هم می‌توانید از تنظیمات باتری در منوی اصلی گزینه Battery saver را انتخاب کنید.

باتری در حالت روشنایی 100 درصد صفحه نمایش و فعال بودن Wi-Fi و استفاده روزمره از امکانات نظیر وب گردی حدود یک روز و نیم دوام می‌آورد. تماشای فیلم با گوشی حدود 20 دقیقه، ده درصد از شارژ را کم می‌کند. 10 دقیقه بازی نیز 4 درصد از شارژ باتری را کاهش داده و 5 دقیقه فیلم برداری باکیفیت فول اچ دی حدود 12 درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

و در پایان اینکه ، موتو ام اگرچه گوشی ای میان رده است اما با توجه به کیفیت خوب بدنه، حسگر فوق‌العاده اثر انگشت و دوربین مناسب می تواند به لیست خرید شما اضافه شود. جمله امکاناتی است که Moto M را می‌تواند به لیست خرید شما اضافه کند.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید