انواع شارژرها چه تفاوتی هایی با هم دارند؟ Leave a comment

به نظر شما تفاوت شارژر کوئیک با توربو یا رپید و یا شارژر 2.0 سریع کوآلکوم در چیست؟ واقعیت این است که تمامی این شارژرها در اصل تفاوتی با هم ندارد و همگی از تکنولوژی کوآلکوم که به شارژ «Quick Charge» معروف است استفاده می کنند. در اینجا نکته اساسی این است که برای بالا بردن سرعت شارژ موبایل خود لزوما نباید از شارژر گوشی خودتان استفاده کنید.

شارژ سریع کوالکوم چیست؟

نخست اینکه بدانید کوییک شارژ اصطلاحی ست بازاریابانه برای قابلیت های مدار مدیریت جریان در گوشی شما و شارژر دیواری. این بدان معناست که هم گوشی و هم شارژرتان باید از کوئیک شارژ پشتیبانی کند. بنابراین موبایل شما به پردازشگر کوآلکوم نیازی نداشته و اساسا پشتیبانی از شارژ سریع بر روی کنترل کننده شارژ و نه چیپ ست های بزرگتر امکانپذیر است.

\"Image

وقتی می خواهید شارژ سریع انجام دهید در واقع جریان بالایی را به باتری خود از طریق ولتاژی بالاتر از حد متوسط وارد می کنید تا باتری به مرحله اشباع برسد. مرحله اشباع زمانی است که شارژ گوشی به حدود 60 تا 80 درصد می رسد. وقتی به این نقطه رسیدید ، کنترل کننده شارژ مقدار جریان دریافتی را کم کرده و پس از آن گوشی شما آهسته تر به 100% می رسد.

آیا گوشی شما از شارژ سریع پشتیبانی می کند یا خیر؟

برای فهمیدن این مطلب کافی است به سایت تولید کننده گوشی خود مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز در این خصوص را دریافت کنید.

در حال حاضر چند نسل شارژ سریع وجود دارد. شارژ سریع کوالکوم 1.0، 2.0، 3.0 و 4.0.  تفاوت این نسل ها در میزان سرعت شارژ کردن گوشی است. اما  در اینجا ما صرفا درباره شارژر سریع کوآلکوم 2.0 صحبت می کنیم.

شارژ سریع 1.0 دیگر روی بسیاری از گوشی های جدید نیست، بنابراین به بحث بیشتر درباره آن نمی پردازیم. تفاوت سرعت بین نسل 1 و 2 چقدر است؟  کوالکوم می گوید که سرعت آن نصف سرعت شارژ سریع 2.0 است البته موقع شارژ کردن از  0% تا 30% گوشی ای که خاموش شده است. .  این تفاوت در ادامه کار به تناسب کمتر می شود برای مثال هنگام شارژ از 50 تا 100% و این به خاطر اثر اشباع و توزین هوشمند کنترل کننده شارژ است.

شارژ سریع 2.0 تکنولوژی است که روی  گوشی  Moto X 2014 مشاهده می شود. همه ی گوشی های تایید شده شارژر سریع کوآلکوم،  هنگام استفاده از شارژر سریع 2.0  با سرعتی یکسان و متناسب با ظرفیت باتری های شان شارژ می شوند.

تفاوت اصلی شارژرهای کوییک، توربو ، رپید و شارژر سریع کوآلکوم 2.0 چیست؟

پاسخ این سوال صرفا مربوط به مباحث بازاریابی می شود.  این بدان معنی است که هر برندی برای شارژر خود نام اختصاصی ای تعریف کرده است. بعد از این مسئله اساسی می توان درباره کیفیت بالای اجزا و نرخ شکست و خرابی زیادتر شارژر صحبت کرد اما باید دانست که این مسئله هیچ ربطی با عملکرد شارژر ندارد.

چگونه سریع بودن شارژر را تشخیص دهیم؟

 

\"تشخیص

وقتی شارژری در دست داریم چگونه بفهمیم که این شارژر یک نوع معمولی است یا اینکه از نسل سریع شارژرها می باشد؟

جواب این سوال ساده تری از چیزی است که فکر می کنید. در میان تاییدیه ها و اطلاعات محصول درج شده روی شارژر، باید چیزی مشابه کلمه «output» پیدا کنید و در کنار آن کلمه باید اعداد مربوط به ولتاژ و آمپر را ببینید. شارژرهای سریع 2.0 به طور کلی حداقل دو ولتاژ و شدت جریان دارند که آن یکی که اعدادش بیشتر است مربوط به زمان استفاده از شارژر سریع است.

 

منبع:

 

دیدگاهتان را بنویسید