موتو مود ها چیستند؟ (قسمت اول) Leave a comment

هر آنچه نیاز دارید تا درباره تجهیزات جانبی اسنپ آن برای موتو زدها بدانید در این مطلب آمده است.

صنعت گوشی های هوشمند همیشه جهت دستیابی به بزرگترین فناوری ها تلاش کرده است. این تلاش ها برای گوشی های موتورولا، در موتو مودها نمود یافته است: بر تجهیزات جانبی موتو Z، کلیپ کنید که شامل دوربین ها، پروژکتورها، پرینترها و غیره می باشد. این تجهیزات می توانند عملکرد یا کارآیی گوشی را ارتقاء دهند.

شرکت لنوو در سال 2016 ، گوشی های موتو زد را راه اندازی کرد و به دنبال آن موتو زدهای بزرگ باتری در همان سال عرضه شدند. در سال 2018 ما با گوشی های زد 3 , زد 3 پلی روبرو شدیم. ورایزون در سال 2019 اظهار داشت که موتو مودهای 5G که صرفا توسط این شرکت و فقط در آمریکا عرضه می شوند در گوشی های Z3 نصب شده و سرعت دانلود را به طور چشمگیری افزایش خواهند داد.

موتو مودها چیستند و چگونه کار می کنند؟

هر موتو مودی به پشت سری های Z گوشی های موتورولا نصب شده و از آهن رباهای بسیار قویی برای اتصال استفاده می کند. این بدان معنی است که از هیچ لولا و قطعه اضافی ای جهت اتصال استفاده نمی شود. در واقع برای استفاده از این موتو مودها نیازی به بیرون آوردن باتری و یا حتی خاموش کردن موبایل هم نیست.

کلید اصلی عملکرد موتو مودها از 16 نقطه اتصال طلایی در پشت تلفن و در بالای نوار اتصال نشات می گیرد. این نقاط داده و قدرت را بین مود و تلفن برقرار می کند. این بدان معناست که جایگاه USB آزاد و غیرقابل استفاده می ماند. این مسئله فقط در موتو مود خاصی صدق نمی کند بلکه شامل تمام موتو مودها می شود.

 

\"What

به دنبال راه اندازی زد 2 پلی و زد 2 فورس در سال 2017، بعضی از مودها بر روی دومین نسل سخت افزاری کار می کنند. آنها هنوز مشابه هستند اما از تمام پین های اتصال استفاده نمی کنند. این مودها فقط در صورت نیاز و برای کاهش هزینه پیشنهاد می شود. برای برخی مودها شما ممکن است مجبور به راه اندازی سیستم از طریق چند صفحه داشته باشید، اما لنوو وعده داده که تنها چند جابجایی سریع ایجاد شود تا هر یک از آنها کار کنند.

موتو مودهای در دسترس کدامند؟
هسل بند با زوم دقیق

قبل از اینکه موتو زد یک محصول واقعی گردیده و به بازار عرضه شود، شایع شده بود که یک دوربین ماژولار منحصر به فرد توسط هسل بند ساخته شده است. هسل بند شرکتی شناخته شده برای ساخت دوربین هایی با کیفیت عالی استودیو است. این مود ، با مدل true zoom، لنزهای زوم اپتیکالی را به 10 برابر یعنی از 25 تا 250 می رساند. برخلاف زوم دیجیتال دوربین داخلی گوشی، این دستگاه می تواند بدون کاهش کیفیت، بیش از 10 برابر زوم شود. دیافراگم آن f/3.5-f/6.5 بوده و مقدار نسبتا متوسطی است. در حالی که ضبط تصویر با وضوحی بالاتر و در حدود 1080p30 است.

\"What

مود از سنسور 12 مگاپیکسلی خود استفاده می کند و به سنسور گوشی سری زد کاری ندارد. توانایی عکسبرداری تا ISO 3200 ، در مسئله تثبیت تصویر اپتیکالی، به نگهداری عکس هایی که شارپ شات هستند کمک می کند.

همانند هر دوربین خوبی ، شما میتوانید تنظیماتی مانند سرعت شاتر، فوکوس دستی، دیافراگم، حساسیت ISO، تعادل سفید و اکسپوژر را فعال کنید. JPEG و ضبط فایل خام هر دو در دسترس هستند.

فلش زنون برای پوشش بیشتر و حتی روشن تر ساخته شده است. قیمت این چیپ ارزان نیست. در آمریکا حدود 250 تا 300 دلار و در بریتانیا حدود 199 یورو است.

(پایان قسمت اول)

ترجمه: گروه موتورلا

منبع:

https://www.pocket-lint.com/phones/news/motorola/137876-best-moto-z-mods-5G-cameras-projector-accessories-more

دیدگاهتان را بنویسید