معرفی گوشی های Moto Z4 موتورولا Leave a comment

در ماه‌های آینده موتو زد 3 و موتو زد 3 پلی یک ساله می‌شوند و این مساله منجر به آغاز شایعاتی در مورد پرچمدار بعدی موتورلا شده است. اگرچه موتو زد 3، نخستین گوشی هوشمندی  است که تکنولوژی 5G را پیشتیبانی می‌کند؛ اما همچنان به نظر می‌رسد موتورولا گزینه های جدیدی برای نسل‌های بعدی رو خواهد کرد. در ادامه راجع به تغییرات و قیمت و رخدادهای غیرمنتظره مرتبط با نسل جدید این گوشی صحبت خواهیم کرد.

قیمت و زمان عرضه

طبق آنچه پیش از این اعلام شده است ، تاریخ عرضه حوالی مرداد و شهریور 98 خواهد بود. محدوده قیمتی این گوش حدود 500 دلار است.

با توجه به مدل‌های قبلی ، واضح است که طراحی این نسل هم باید ماژولار باشد تا بتوان روی آن از موتو مودها استفاده کرد. این مساله سایز و طراحی را تا حدودی قابل حدس می‌کند.
طول و عرض این گوشی احتمالا مثل مدل‌های قبلی خواهد بود اما به نظر می رسد که ضخامت تلفن تغییر خواهد کرد. با توجه به犀利士
اهمیت پشتیبانی موتو مودها  از این گوشی قاعدتا ابعاد این مدل 156.6 میلیمتر در 76.5 میلیمتر خواهد بود.
شواهد خاصی هم برای تغییر قاب پشتی از شیشه به آلومینیوم نیست و به احتمال زیاد  موتورولا از شیشه بهره خواهد گرفت.

 

Image result for moto z4

نمایشگر:

از مهم‌ترین انتقادهای وارد به دو سری قبلی موتو زد، نمایشگر 6 اینچی با نسبت تصویر 18:9 است. نمایشگری که درصد زیادی از جلوی تلفن همراه را به خود اختصاص داده؛ اما در قیاس با رقبا باز هم چنگی به دل نمی‌زند. با توجه به طراحی صفحه نمایش سری جی7 موتورولا، استفاده از یک نمایشگر تمام صفحه با Tear-drop،در موتو زد 4، دور از انتظار نیست.
حسگر اثر انگشت که در مد‌ل‌های مختلف موتو زد در حال جابه‌جایی بود، یکی از نکات مبهم این سری است. در ابتدا این حسگر در پایین صفحه نمایش قرار داشت و در مدل‌های اخیر به کناره های تلفن همراه تغییر جایگاه داده است. به نظر می‌رسد اگر موتورولا از پردازشگر جدید کوالکام استفاده کند از حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش بهره خواهد برد؛ البته برای این مورد هیچ نظر قطعی نمی‌توان داد.

دوربین و پردازنده:

شایعات مرتبط با حسگر اثر انگشت و پردازشگر جدید کوالکام در موتو زد 4 این احتمال را به واقعیت نزدیک میکندکه قیمت این پرچمدار از مدل‌های قبلی بالاتر باشد. سیستم جدید حسگر اثر انگشت در پرچمداری مثل سامسونگ گلکسی اس 10 نیز استفاده شده که قیمت بالایی هم دارد.

استراتژی موتورولا در مورد موتو زد 3 استفاده نکردن از چیپست اسنپدراگون 835 بود تا قیمت گوشی را پایین نگاه دارد و ممکن است این روش را برای موتو زد 4 نیز پیشی بگیرد. استفاده از چیپست اسنپدراگون 845 برای تلفن‌های همراه هوشمند اندروید کافی است و تمام نیازها را با سرعت نسبتا خوبی پاسخ می‌دهد. اما موتورولا برای اینکه تمام گوشی های پرچمدار قبلی خود را با حافظه 4 گیگابایت و 6 گیگابایت عرضه نکرده باشد، باید حافظه گوشی خود را رتقاء دهد.

تصاویر احتمالی لو رفته از این مدل در سراسر اینترنت نشان می‌دهد که 4 دوربین در پشت این اسمارتفون تعبیه شده است. البته اعتمادی هم به این تصاویر نیست چرا که با حذف کانکتور موتو مود که امضای این مجموعه است، اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اند.
استفاده از سنسور 48 مگاپیکسلی سونی به جای سیستم دوال سنسور موتو زد 3 نیز محتمل است. به نظر می رسد استفاده از الگوریتم‌های گوگل در بهره‌ وری از یک سنسور رویکردی قابل اعتماد در بروز رسانی باشد.

 

Related image

نکات پایانی

چندان راحت نیست که بتوان موتورولا را از روی استراتژی‌هایش حدس زد، چرا که مدل‌های متنوع و تغییرات آنی در عرضه، از عوامل غیرقابل پیشبینی این برند است.
دو مدل موتو زد 3 و موتو زد 3 پلی با قیمت‌های بسیار نزدیک به هم عرضه شدند؛ اما باید توجه کرد که اختلاف عملکرد آنها بسیار زیاد است و زد 3 بسیار بهتر عمل می‌کند. انتظارات ما این است که تغییرات موتو زد جدید نسبت به مدل‌های قبلی چندان زیاد نباشد و در حد معقول شاهد تغییراتی باشیم.
مشخص نیست استراتژی موتورولا استفاده از اسنپدراگون 845 و موتو مود 5G است یا استفاده از اسنپدراگون 855 و استفاده از مودم 5G کوالکام! این نکته، چالش برانگیزترین بخش اتخاذ استراتژی برای مسئولان شرکت است.

نخستین مدل‌های این سری با تبلیغاتی در ماه‌های اگوست و سپتامبر و در ژوئن 2016 به بازار آمدند! زد 2 پلی در ژوئن 2017 عرضه شد و زد 2 فورس که تبلیغاتش در جولای منتشر شده بود، آگوست به بازار آمد. موتو زد 3 پلی هم در ژوئن 2018 عرضه شد.
این‌ها در حالی است که موتورولا می‌تواند الگوی عرضه مدلها را در ژوئن حفظ کند. اما ماژول جدید 5G این کمپانی در چه تاریخی عرضه خواهد شد؟
پیش‌بینی‌های منطقی حاکی از عرضه اسمارت‌فون پرچمدار جدید در ماه‌های اگوست و سپتامبر پیش رو است تا تداخلی با عرضه ماژول جدید نداشته باشد و منجر به از دست رفتن مشتری‌ها نشود!
با اوصاف فعلی و در صورت استفاده از اسنپدراگون 845 قیمت احتمالی زد 4 حدود 500 دلار و در صورت استفاده از اسنپدراگون 855 حدود 700 دلار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید